Fascinaties in wereld van TV en Internet, Euro Media Group “starts closing the loop”.

  • Is televisie echt voorbij?
  • Kijken we straks alleen nog maar on-demand?
  • Hoe ontwikkelt social media zich?
  • Wat betekent dat voor bestaande businessmodellen?

Het zijn allemaal vragen die media (gerelateerde) bedrijven bezig houden. Tel daarbij op dat deze veranderingen steeds sneller gaan en impactvoller voor organisaties zijn en je hebt een ideale mix voor een uitdagende vraagstukken. Wat betekent dit voor Euro Media Group

René Delwel directeur van United, onderdeel van EMG, vertelt:

” Als je kijkt naar de eerdergenoemde vraagstukken was er voor EMG ruim voldoende reden om o.a.  te innoveren in het managen van content en het leveren van content aan video on-demand platformen. Deze diensten zijn een welkome aanvulling op onze bestaande dienstverlening, we leveren nu de complete mediaketen. Het creëren, distribueren, monitoren en analyseren van content noemen we ook wel ‘Closing the loop’. We hebben dit grotendeels vanuit Nederland gefaciliteerd omdat United (onderdeel van EMG) al een deel van deze diensten leverde.

Ik heb Hans Blom van het huidige YEARN gevraagd om als programmamanager de vernieuwing voor zijn rekening te nemen. Ruim een jaar geleden is Hans begonnen bij ons als programmanager. Hij hielp ons eerst met de plannen en presentatie richting de Franse aandeelhouders van de EMG.

Hans is geen “typische” consultant of programmamanager, in deze opdracht eerder een Second Business Manager. Hij bemoeit zich met alles, vind ook écht iets en geeft vrijblijvend adviezen over besturen. Hans is een goede sparringpartner voor zowel organisatie als directie, altijd met het oog op de toekomst gericht. Daarbij zorgt hij ervoor dat hij zijn eigen parameters goed organiseert, schakelt zelf hulp in als hij dat nodig heeft. Binnen EMG bestaan veel verschillende culturen. Je hebt te maken met Belgen, Duitsers, Italianen, Fransen en Nederlanders. Ieder met zijn eigen werkwijze, dat heeft wel wat hoofdbrekens gebracht. Hans kon er prima mee uit de voeten. Alle diensten werden ontwikkeld en projectmatig opgeleverd. Ook werd de complete organisatie ingericht en opgezet, EMG is in feite een bedrijf binnen een bedrijf. Hiervoor zijn er binnen het programma verschillende projecten opgezet: techniek, marketing & branding, HRM (werving van medewerkers) Financieel en Sales.

Er is bewust gekozen voor een externe programmamanager. Onze mensen moesten zich met de inhoud bezig blijven houden. Programmamanager zijn is een ander specialisme.

De laatste maand heeft Hans besteed aan het verdelen van de activiteiten over de verschillende afdelingsmanagers. De afdelingen hebben het nu overgenomen. Met de oplevering van de marketingstrategie, het online videoplatform én de internationale salesorganisatie zit zijn werk erop.”

United maakt onderdeel uit van de Euro Media Group. Daarmee bundelen ze de krachten, kennis en ervaring met zusterbedrijven uit België, Italië, Frankrijk, UK en Duitsland. www.United4all.nl

Heb jij ook een loop die gesloten moet worden, neem contact met ons op.